-
Перспективите пред публичните финанси на Източна Европа отслабват през 2026 г.
Повечето страни от региона ще отбележат по-високи нива на дефицит през 2026 г. в сравнение с 2024 г.
-
Васил Караиванов: Доста нелогични прогнози се наблюдават в проектобюджета
Нормално е, когато икономиката расте, постъпленията в държавата също да нарастват, но няма как да има 100% препокриване, изтъква икономистът Васил Караиванов
-
БНБ: Икономиката ще расте от вътрешното търсене и при намаление на отрицателния принос на износа
Процикличната фискална политика обаче създава рискове за устойчивостта на публичните финанси, предупреждава централната банка
-
Лъчезар Богданов: Това беше само загрявка – какво предстои за България след еврото
Рискът от загуба на контрол върху харченето е реален и видим в бюджета, който чертае нерадостна траектория за нарастване на държавния дълг, предупреди икономистът
2 -
Продължава обсъждането на държавния бюджет на второ четене в Народното събрание
Сред най-спорните акценти е максималният размер на новия дълг, който България може да изтегли през годината – 18,9 млрд. лв.
-
Правителството очаква бюджетен дефицит до 3% за всяка година до 2028 г.
В периода 2025-2028 г. данъчната политика ще е ориентирана към постигане на макроикономическа и бюджетна стабилност в средносрочен и дългосрочен план
-
Петкова: 2024 г. оставя „тежест“ от над 4 млрд. лв. в бюджета за тази година
Данните за дефицита от миналата година на начислена основа ще станат ясни в началото на април
-
2024 г.: Финанси по време на политическа криза
2024 г. започна с приет бюджет, правителство, България на ръба на Шенген и надежди, че еврозоната ще се случи в кратки срокове. Какво се обърка?
-
Обществени нагласи към бюджета: По-добре е да има стабилност, а не харчене
Мнозинството смятат, че държавната администрация трябва да се съкрати и предпочитат правителство пред нови избори
1
Таг публични финанси
Пазари


